9 lucruri care nu trebuie sa lipseasca dintr-un website de prezentare bine facut

9-lucruri-care-nu-trebuie-sa-lipseasca-dintr-un-website-de-prezentare-bine-facut

Lasa-ma sa ghicesc. Daca ai ajuns aici esti intr-una dintre urmatoarele situatii:

  1. Ai un business, produs sau serviciu nou si stii ca ai nevoie de un website de prezentare.

 

  1. Ai deja un site dar acesta e facut „dupa ureche”, acum mult timp, de catre un prieten care „se pricepe”, insa observi ca acel site nu iti aduce rezultate si tu chiar vrei rezultate.

 

  1. Ai primit mai multe oferte de la web developeri, freelanceri sau agentii, pentru dezvoltarea website-ului tau, dar nu stii ce sa alegi, pentru ca nu stii ce iti trebuie.

 

Ei bine, indiferent ca vrei sa iti construiesti de la zero primul website sau vrei sa il optimizezi pe cel deja existent, am scris acest articol tocmai pentru „a face lumina”. La finalul lui vei fi capabil sa intelegi ce inseamna fiecare termen tehnic din oferta developerului si la ce te ajuta pe tine. In plus, vei sti si ce sa-i ceri acestuia, ca sa fii sigur ca in final, website-ul tau va fi cu adevarat ceea ce iti trebuie.

Sa incepem cu inceputul!

De ce ai nevoie de un website bun?

Principala noastra provocare, atunci cand incepem o colaborare noua, este sa facem clientul sa inteleaga cat de valoros este un website bun si cat de multe beneficii ii poate aduce pe termen lung.

De obicei, vei veni la noi si vei spune: vreau sa ma promovez pe Facebook sau pe Google. Vreau vanzari online. Vreau sa investesc mai putin si sa castig mai mult din campaniile online. Si da, este posibil sa investesti putin si sa castigi de 10 ori mai mult din campanii (sau chiar de 14 ori mai mult, asa cum o sa vezi intr-un studiu de caz viitor despre un client de-ai nostri). Si principala conditie pentru a ajunge la astfel de rezultate este sa ai un website bun.

O alta provocare este sa il facem pe clientul nostru nou sa inteleaga de ce este important sa investeasca intr-un website de calitate. Despre asta vom vorbi pe larg intr-un articol viitor.

Website-ul este baza promovarii online, destinatia tuturor campaniilor de pe Facebook, Google, Instagram si cartea ta de vizita. Este locul menit sa il faca pe clientul tau sa cumpere de la tine sau sa vrea sa colaboreze cu tine. Intelegi de ce este atat de important ca el sa fie optimizat?

Ce trebuie sa contina un website bun?

Acum ca am stabilit de ce este important sa ai un website cat mai bine optimizat atat pentru tine, cat si pentru cei care se vor ocupa de promovarea ta online, hai sa vedem ce inseamna mai exact acest „optimizat”:

  1. User friendly


Stiai ca ai 8 secunde sa convingi vizitatorul sa ramana pe site-ul tau? Da. Intr-o lume in care suntem bombardati cu oferte si informatii, atentia noastra este extrem de limitata. Si atunci, este important ca site-ul tau sa fie construit intr-o maniera „prietenoasa cu utilizatorul”. Adica, sa nu fiu nevoit sa ma chinui sa gasesc informatiile care ma intereseaza atunci cand intru pe site-ul tau, ci sa navighez usor si intuitiv pe el.

Fie ca alegi o tema pentru noul tau site, sau developerul iti va construi de la zero interfata (custom), acesta trebuie sa fie atent la aranjarea elementelor text si grafice, la butoanele de apel la actiune, la meniu, astfel incat mie ca si utilizator sa imi fie usor sa gasesc informatiile care ma intereseaza pe site-ul tau.

website-user-friendly

2. UX/UI

In stransa legatura cu termenul de mai sus, probabil vei mai gasi pe ofertele primite si UI (user interface) si UX (user experience). Pe acelasi principiu, site-ul tau trebuie sa aiba o interfata optimizata pentru a oferi utilizatorului o experienta cat mai placuta.

Ce legatura are interfata site-ului cu promovarea online? Inchipuie-ti ca faci o campanie de promovare PPC prin Google Ads. Oamenii cauta produsele sau serviciile tale, te gasesc pe Google si intra pe site-ul tau, iar tu platesti per click. Cand clientii tai potentiali ajung pe site, iar acesta nu este optimizat din punct de vedere User Interface (UI),  il vor parasi in cateva secunde.

Astfel, tu ai ramas si fara bani (pentru ca ai platit per click), si fara rezultate. Cand faci campanii de promovare fara un site bun este ca atunci cand pleci la drum vara cu o masina care este veche, nu are aer conditionat, nu are sistem GPS si se mai si strica la jumatatea calatoriei. Nu e prea placut, asa-i?

3. Responsive

Probabil ai auzit termenul de multe ori. Pe scurt, un site responsive, este un site a carui interfata este adaptata la orice dispozitiv, fie ca este accesat de pe calculator, laptop, mobil sau tableta. De ce ai nevoie de asta? Pentru ca, in zilele noastre, cea mai mare parte a populatiei foloseste telefonul mobil pentru a cauta informatii sau pentru a face cumparaturi online…si sa nu mai vorbim despre Social Media (Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, etc.), care este accesata in proportii de peste 90% de pe mobil.

Daca in contractul de colaborare cu agentia sau web designer-ul tau este specificat termenul „responsive”, ai grija ca acesta sa fie respectat. Dupa ce ti s-a transmis ca site-ul e gata, acceseaza-l si de pe mobil sau tableta ca sa fii sigur ca totul este in regula. Nu de alta, dar nu vrei sa ai surprize.

website-responsive

4. SEO

Despre SEO toata lumea vorbeste, dar putini stiu cum sa il faca cu adevarat bine.

Search Engine Optimization, in varianta neabreviata, este intr-adevar un element care nu trebuie sa lipseasca din website-ul tau. Acesta te ajuta sa fii vizibil pe motoarele de cautare, la cautari relevante pentru business-ul tau. Spre exemplu, daca ai o companie de organizare de evenimente, vrei ca atunci cand oamenii cauta „organizare evenimente bucuresti” sa apari in primele rezultate la cautari, chiar daca nu faci campanii PPC pe Google Ads.

Daca vrei sa ai cu adevarat rezultate, este nevoie sa legi o relatie de lunga durata cu SEO, mai ales daca abia acum iti construiesti primul website, intrucat dureaza cel putin 6 luni pana cand vei incepe sa observi rezultate. Cu toate acestea, sunt anumite functionalitati care trebuie implementate inca de la realizarea website-ului, unele basic, altele mai avansate, de natura tehnica.

Meta titlurile si descrierile (asa cum poti vedea mai jos) sunt elemente ce tin de optimizarea site-ului tau pentru motoarele de cautare. Ai nevoie de ele pentru fiecare pagina a site-ului.

seo-pentru-website

De asemenea, foarte important este sa ai un continut pe site optimizat pe cuvinte cheie relevate pentru domeniul tau, dar aici este o alta poveste frumoasa despre care vom vorbi pe larg mai tarziu.

meta-titluri-descrieri-seo

5. GDPR

Mare valva s-a facut cu GDPR, nu doar in mediul online, acum 2 ani cand a fost eliberat noul regulament. Iata un aspect foarte important care te poate scapa de eventuale amenzi destul de usturatoare.

Pentru a fi conform cu GDPR, site-ul tau trebuie sa respecte anumite reguli, destul de simplu de implementat de altfel de catre web developeri.

In primul rand trebuie instalate ✅ sub fiecare formular de contact, prin care utilizatorul isi da acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, cu link catre Politica de Confidentialitate a site-ului.

acord-gdpr-website-formular-contact

De asemenea, este necesar ca textul politicii tale de confidentialitate sa fie actualizat conform cerintelor noului regulament (eliberat in Mai 2018), iar link-ul catre aceasta sa fie vizibil si usor de accesat.

Un alt lucru pe care trebuie sa il ai in vedere este alerta pentru utilizarea cookie-urilor pe site (mesajul care apare pe site atunci cand il accesezi prima data si te anunta ca acel site foloseste cookies – ti-am lasat screenshot mai jos) si politica de cookie-uri actualizata de asemenea.

PS: Pentru actualizarea politicii de confidentialitate si cookies, cel mai bine este sa vorbesti cu un avocat, ca sa fii sigur ca totul este in regula.

accept-cookies-website

6. CTA

Butoanele CTA (Call to action) sunt modalitatile prin care ii spui utilizatorului care este actiunea pe care vrei sa o faca, ce iti doresti de la el, cum ar trebui sa actioneze in momentul in care iti citeste mesajul?

Aceste butoane pot fi de tipul „Afla mai mult”, „Cere o oferta”, „Aboneaza-te la Newsletter”, etc.

Cateva tips&tricks legate de butoanele call-to-action, pe care le poti transmite catre web developerul tau:

  • Ai grija sa inserezi unul in sectiunea „above the fold” a site-ului (in prima fereastra cu care vizitatorul interactioneaza);
  • Implica utilizatorul in textul butonului: „Vreau o oferta”, „Vreau sa fiu contactat”, „Vreau sa primesc noutatile”, etc.;
  • Foloseste culori diferite de restul site-ului (dar in armonie cu acesta) pentru aceste butoane, culori care sa iasa in evidenta (rosu, mov, verde, etc.)
  • Insereaza-le si in pagina „Despre noi” a website-ului. Este una dintre cele mai accesate pagini ale website-ului, in peste 80% din cazuri.

 

7. Contact forms

Formularele de contact ajuta la concretizarea actiunilor tale de promovare si te aduc mai aproape de indeplinirea obiectivelor. De aceea este important ca acestea sa fie optimizate din punct de vedere al experientei utilizatorului.

Fa-le cat mai simplu de completat. Solicita doar acele informatii care iti sunt absolut necesare pentru a lua legatura cu clientii tai potentiali (de obicei numele, numarul de telefon si o adresa de e-mail sunt suficiente). Chiar daca oamenii iti cer o oferta, nu este necesar sa le ceri toate datele in formular. Ii vei contacta mai apoi si le vei solicita detaliile de care ai nevoie.

Utilizatorii tai nu au timp si tocmai din lipsa de timp este foarte probabil sa abandoneze completarea unui formular foarte lung si complicat, chiar daca erau initial interesati de serviciile tale. Inchipuie-ti ca te duci la magazin sa iti cumperi paine si vanzatorul iti pune o multime de intrebari inainte sa iti dea produsul. Parca nu mai vrei paine, nu?

 

formular-de-contact-website

8. Viteza de incarcare

Extrem de important este ca site-ul tau sa aiba o viteza de incarcare foarte buna, altfel vei pierde trafic si implicit clienti, deci ai grija sa soliciti asta de la cei care se ocupa de dezvoltarea site-ului tau.

Poti verifica si singur viteza de incarcare cu ajutorul unor tool-uri online gratuite. Iti las mai jos cateva:

9. Content de calitate

Am lasat partea de continut la final, pentru ca aceasta nu este in responsabilitatea celui care iti va construi site-ul. Cu toate acestea, este un element deosebit de important, care nu trebuie sa lipseasca dintr-un site bine facut.

Continutul de pe site este cel care va spune povestea ta oamenilor, cel care ii va determina pe oameni sa ramana sau sa plece, cel care ii va convige pe viitorii tai clienti sa te contacteze. In plus, continutul este cel care te va ajuta la SEO pe termen lung.

Ai doua variante cand vine vorba de continut:

  1. Sa il scrii tu: nimeni nu stie mai bine decat tine povestea brandului tau.
 
  1. Sa apelezi la un copywriter profesionist sau la o agentie: chiar daca nimeni nu stie mai bine decat tine povestea brandului tau, daca stii ca nu ai abilitati de copywriting, iti recomand sa lasi partea asta pe mana profesionistilor. Pentru ca un continut de calitate nu inseamna doar aruncarea unor cuvinte la intamplare. Este o arta care iti poate aduce vanzari si succes cum nici nu iti imaginezi.
 

In final,  dupa ce te-ai asigurat ca ai toate aceste elemente in noul tau site de prezentare, pune-te in locul clientului tau. Intra pe site si navigheaza, incercand sa iti dai seama unde s-ar putea incurca vizitatorul, ce este neclar, ce poate fi imbunatatit. Poti sa suni un prieten sa il rogi sa faca acelasi lucru. Uneori o perspectiva din exterior ajuta foarte mult! 😀

Concluzii

Prin urmare, daca pana acum era totul in ceata cand vine vorba de noul tau website, sper ca dupa ce ai citit acest articol iti este mai clar ce iti trebuie si la ce te ajuta toate elementele mentionate de mine mai sus. Daca mai ai intrebari la care nu ai gasit raspuns, poti oricand sa imi lasi un mesaj!

Mult spor! 🙌

E.Vo

Categorii

Distribuie acest articol:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email