Metode de promovare online cu buget (aproape) zero folosite cu succes de cele mai mari companii din lume

metode-de-promovare-online-cu-buget-zero-folosite-cu-succes-de-cele-mai-mari-companii-din-lume

In lumea marketingului nu a fost si nu va fi niciodata usor sa te faci remarcat sau sa iti faci produsul remarcat. Mereu vor exista probleme pe care va trebui sa le rezolvi, situatii mai putin placute sau pur si simplu lipsa de creativitate sau in special de FONDURI.

Insa, cum ar fi sa iti spun ca poti face marketing online de calitate care sa iti aduca rezultate nesperat de bune fara sa cheltui o avere, sau chiar deloc?

Ei bine, se poate. Multe companii de milioane de dolari fac asta, au facut-o si in trecut si cel mai probabil o vor face si in viitor.

De ce? Pentru ca este convenabil, nu necesita atat de multa munca si nici atat de multe costuri. Tot ce trebuie sa faci este sa iti cunosti foarte bine audienta, sa ai un produs bun si un simt al creativitatii foarte bine dezvoltat.

Pana aici nimic complicat, iar daca ramai atent nu va fi nici de acum incolo. ? Suntem pe cale sa iti prezentam o serie de exemple de companii cu o valoare de milioane si miliarde de dolari, care au avut un succes rasunator promovandu-se aproape gratuit cu ajutorul produsului si a multor altor aspecte.

Cel mai probabil le cunosti pe toate, asa ca sa nu ramai surprins cand vei afla cum au facut averi de milioane din costuri minime.

Sa incepem! 

Cele mai mari companii care au avut rezultate fantastice folosind un buget de marketing redus sau chiar ZERO

LinkedIn

Fiind una dintre cele mai mari retele sociale din lume, LinkedIn a reusit sa atraga atentia unui numar urias de oameni si sa ii transforme in utilizatori ai aplicatiei folosindu-se de o idee simpla si usor de pus in practica: sistemele de invitatii.

Astfel, in momentul in care iti inregistrai contul pe LinkedIn si iti puneai adresa de e-mail, cei de la platforma iti trimiteau frecvent mail-uri pentru a da la randul tau invitatii de inregistrare prietenilor tai. In acest fel si apropiatii tai isi inregistrau conturile, iar LinkedIn primea tot mai multe adrese de e-mail pe care sa le foloseasca. Destul de tare, nu? ?

metoda-invitatiilor-marketing-online

Airbnb si sistemele de recompense

Probabil una dintre cele mai mari si usor de folosit platforme de inchiriere apartamente pentru vacante, sejururi, excursii, Airbnb s-a dovedit a fi foarte ingenioasa si din punct de vedere al promovarii online. Acestia au pus in practica o idee care sa ii ajute sa faca profit, dar sa le aduca si utilizatori noi cu un cost de procesare foarte redus. Ce au facut mai exact? Au initiat un sistem de recompense in care daca tu din postura de utilizator invitai un prieten sa isi faca un cont si daca acesta isi facea, primeati amandoi o suma de bani bonus pentru urmatoarele inchirieri. Practic acestia au platit clientii deja existenti pentru a le aduce clienti noi si a obtine profit. Ingenios, nu? ?

metoda-invitatie-recompensa-marketing-online

Facebook

Astazi Facebook se afla intr-o continua dezvoltare. Acest proces de dezvoltare este unul necesar, deoarece platforma este accesata zilnic de milioane de oameni de pe tot globul. Totusi, asemenea altor mari companii amintite anterior, Facebook a reusit si ea sa produca o avere din marketing cu un buget redus sau chiar egal cu zero.

In momentul in care Facebook a crescut exponential, avea nevoie sa ajunga la un numar si mai mare de oameni si pentru ca reteaua in sine era gratuita, avea nevoie de solutii inovatoare care sa nu coste nimic. Asa au aparut widget-urile, o bucatica de cod pe care o puneai in site-ul tau si reprezenta profilul tau de Facebook unde oamenii iti puteau trimite cereri de prietenie. Astfel tot internetul a fost inundat de widget-uri si tot mai multi oameni din toata lumea au aflat despre Facebook.

O alta solutie a fost reprezentata de clasicele invitatii. Precum in cazul companiilor despre care am discutat mai sus, invitatiile au fost o sursa excelenta de promovare fara a plati un cent.

metoda-facebook-invite-like-marketing-online

Cu toate acestea, nu doar strategia conteaza. Este important si sa ai un produs/serviciu bun, dupa care oamenii sa tanjeasca si sa si-l doreasca.

Iata ce criterii trebuie sa indeplineasca compania ta pentru ca produsul/serviciul sa fie irezistibil pentru clienti:

  • Sa fie un produs bun: un produs bun atrage cu el si pareri. Aceste pareri sunt spuse de catre oamenii deja aflati in prezenta produsului si transmise mai departe altor cunostinte. Asa ca ai face bine sa te concentrezi asupra produsului/serviciului pe care firma ta il pune la dispozitie si sa te aasiguri ca acesta are doar caracteristici high-class. Un produs bun va ajunge la o pondere mult mai mare de populatie si asta fara ca tu sa cheltui vreun ban (gratie word of mouth).
  • O experienta cat mai buna de utilizare: pe langa produs, oamenii trebuie sa aiba o experienta de utilizare placuta, sa se simta bine cand folosesc produsul tau si acesta sa le ofere satisfactie.
  • Recomandarea sa vina natural de la oameni: cu cat produsul este mai bun cu atat oamenii vor vorbi mai mult despre el. Si ce se intampla cand oamenii vorbesc mult despre un produs? (il vorbesc de bine in cazul nostru) Acesta are parte de o popularitate cat mai mare, de aici rezultand vanzari mai multe pentru tine. ?

Recomandarile de la oameni sunt importante. La urma urmei nicio informatie nu circula mai bine decat din vorba in vorba.  Exact la fel este si in cazul produsului tau. Cu cat produsul este mai bun, cu atat oamenii vor vorbi mai mult despre el. Totusi, este destul de greu de controlat acest word of mouth organic deoarece oamenii sunt foarte diferiti si de asemenea parerile lor sunt foarte diferite.

Tot ce poti face in acest sens este sa ai un produs cat mai bun, insotit de un advertising de calitate, iar restul va veni de la sine. ?

Dar, ai grija, acest word of mouth organic functioneaza in ambele sensuri! Daca ai un produs bun esti ridicat in slavi, compania ta se va bucura de un succes garantat, insa daca esuezi lamentabil cu un produs atunci intreaga lume va afla despre asta. Cuvantul are o putere imensa, asa ca fii atent la detalii! 

advertising-de-calitate-in-marketing-online

Sper ca am reusit in acest material sa iti oferim cateva informatii interesante si utile despre cum sa ai rezultate fantastice cu un buget de promovare redus sau chiar egal cu zero. Cele mai mari companii din lume au reusit sa faca asta. Tu de ce nu ai putea?

PS: Daca ai orice intrebare legata de acest subiect sau de altele in legatura cu marketing online te asteptam cu un mesaj!

Mult spor! ?

A.Vo

Categorii

Distribuie acest articol:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email