Merita sa te promovezi pe o retea cu 2 milioane de utilizatori doar in Romania? Totul despre TikTok for Business

merita-sa-te-promovezi-pe-o-retea-cu-2-milioane-de-utilizatori-doar-in-romania-totul-despre-tiktok-for-business

TikTok? Da, am auzit de aplicatia aia de copii” sau „E aplicatia aia in care copii posteaza filmulete cu ei cantand si dansand, nu?”. Acestea sunt cele mai uzuale intrebari pe care le auzi de la majoritatea persoanelor atunci cand intrebi ce parere au despre TikTok. Sau cel putin in proportie de 90% acuratete. Vei ramane uimit cand vei afla, totusi, ca aceasta aplicatie, in care tinerii „se prostesc” are peste peste 800 de milioane de utilizatori in toata lumea, dintre care mai bine de 2 milioane doar in Romania. Si numarul creste de la o zi la alta. Totodata, durata medie de utilizare a fiecarui utilizator pe aceasta platforma este in medie 50 de minute pe zi.

Social-media-editia-Tik-Tok

Astazi, nu vom vorbi doar despre TikTok si atat, vom vorbi despre influenta pe care o are TikTok in procesul de promovare a produsului/serviciului tau, in strategia de marketing si in rezultatele pe care le obtii. Daca ramai cu noi vei afla lucruri despre aceasta platforma pe care probabil ca nu le stiai inainte. De asemenea, vei afla si modalitati inedite prin care TikTok te ajuta sa devii mai cunoscut. Ramai cu noi!

Inainte sa intram in paine si sa iti oferim toate informatiile pe care ti le-am promis, sa iti facem o scurta introducere despre aceasta platforma. 🙂

Ce este TikTok?

TikTok este o retea sociala lansata in 2017 de catre compania chinezeasca Byte-Dance din Beijing. In sinea ei, TikTok este o aplicatia care le permite utilizatorilor sai sa creeze videoclipuri de scurta durata ajutandu-se de muzica, filtre si texte pe care platforma le pune la dispozitie. Fiind o aplicatie chinezeasca prima data a aparut sub numele de Douyin, pentru ca in 2017 sa fie lansata pe piata globala. Ce este de remarcat este faptul ca in China si-a pastrat vechea denumire desi ambele aplicatii functioneaza pe aceeasi platforma si sunt practic identice ca  functii. Un lucru diferit intre cele doua este ca Douyin din China este controlata de catre Guvernul Chinez si Partidul Comunist, pe cand TikTok se afiseaza ca fiind o retea independenta. Tare nu? 🙂

In continuare, iti vom oferi o serie de curiozitati legate de TikTok pe care cel mai probabil nu le stiai. Enjoy! 🙂

ce-este-TikTok

Stiati ca? TikTok edition

  • TikTok este mai popular decat Netflix sau HBO GO (wow)
  • Cei mai multi utilizatori sunt copii si tineri cu varsta curpinsa intre 13 si 24 de ani
  • 56% din utilizatori sunt barbati si 44% femei (surprinzator)
  • 43% dintre utilizatorii de TikTok sunt in India
  • Reteaua sociala are peste 800 de milioane de utilizatori in intreaga lume
  • TikTok este disponibil in 155 de tari, inclusiv Romania (obvious)
  • In America 89% din afaceri au prezenta pe Facebook si doar 4% pe TikTok (vom reveni asupra acestui subiect mai tarziu putin)
  • Primul anunt al retelei de socializare a fost ca au ajuns la 500 de milioane de utilizatori
ce-nu-stiai-despre-TikTok

TikTok, subiect tabu pentru marketeri si marile companii ale lumii

Probabil, te intrebi „Cum de o retea sociala de o anvergura atat de mare nu a fost inca exploatata de marketeri, advertiseri si cele mai mari companii ale lumii?”. Ei bine nu esti singurul sa stii. 🙂 Motivul, pentru care TikTok nu a reprezentat o platforma de interes pentru cele mai mari agentii de marketing si companii ale planetei, este acela ca pana in acest an nu se cunostea impactul pe care il are pe social media aceasta noua platforma si nu exista niciun fel de data masurabila. Are sens, nu-i asa?

TikTok „la cutite” cu celelalte retele sociale de la nivel global

Fiind o platforma relativ noua, TikTok nu si-a ascuns insa ambitiile si a intrat in directa competitie cu marile companii din social media inclusiv Facebook, Instagram sau YouTube. Ca numar de utilizatori, TikTok deja a depasit o serie de aplicatii foarte populare in zilele noastre precum: LinkedIn, Pinterest, Twitter sau Snapchat. Ba mai mult, in anul 2019 aplicatia a avut mai multe descarcari decat gigantii Facebook si Instagram (acest lucru este de inteles avand in vedere ca TikTok este o retea relativ noua pe piata si nu are inca un numar de utilizatori atat de vast precum cele doua retele sociale mentionate).

Vom continua prin a-ti oferi 3 modalitati prin care iti poti face business-ul cunoscut pe TikTok si care sa aiba si rezultate in Romania.

TikTok-la-nivel-global

Promovare pe TikTok pentru Romania

  1. Iti creezi propriul cont de TikTok: prima solutie ar fi aceasta, iti creezi propriul cont si te apuci de treaba. Poti porni prin a posta propriile creatii pe care mai apoi sa le sponsorizezi pentru a ajunge la cat mai multi utilizatori si in consecinta la cat mai multi followeri. Trebuie sa tii cont insa, ca e nevoie sa te adaptezi la modul in care aceasta aplicatie functioneaza si in care oamenii sunt dispusi sa consume continutul de pe ea. In acelasi timp, trebuie sa iti adaptezi creatiile la produsul/serviciul pe care compania ta il ofera si sa il introduci in ele pentru ca apoi sa ajunga la cat mai multi utilizatori. Ai grija cum faci asta totusi! Daca esti prea agresiv cu modul in care iti inserezi produsul/serviciul in postari, oamenii vor fugi de tine!
  2. Colaboreaza cu influenceri: colaboreaza cu diferiti influenceri pentru promovarea produselor/serviciilor tale. Cu cat influencerul are mai multi urmaritori cu atat vei ajunge la mai multi oameni. Aceasta reprezinta una dintre cele mai usoare moduri prin care poti ajunge la oameni, in ideea in care necesita efort fizic zero din partea ta. Efortul financiar probabil va fi unul mai mare, dar se merita. Astfel tu vei plati pentru ca produsul/serviciul tau sa fie promovat de catre acesti utilizatori populari pe TikTok.
  3. Sponsorizezi diferite provocari si folosesti # propriu: este o solutie ingenioasa. Utilizatorii de pe TikTok au apreciat tot timpul provocarile. E un mod foarte bun de a-ti face produsul cunoscut pe piata. O idee de altfel la fel de buna este sa folosesti # propriu pentru a-ti promova produsele pentru ca in felul asta vei ajunge la mai multi utilizatori.

Haide sa vedem acum si cateva tipuri de reclame (Ads) pe care le poti pune in practica prin intermediul TikTok in Romania.

Promovare-pe-TikTok

Tipuri de reclame pe TikTok in Romania

  • Trafic-Clickuri: algoritmul TikTok va arata reclamele celor predispusi sa dea click pentru a vizita website-ul tau (despre targetare vorbim putin mai tarziu).
  • App Install: TikTok va rula reclamele la un anumit segment de public, interesat de aplicatia pe care o pui la dispozitie pentru a maximiza instalarile.
  • Video Views: in cazul in care esti pasionat si talentat la montarea de videoclipuri scurte si iti introduci si produsul/serviciul cu succes in ele, atunci acest tip de campanie este ideal pentru tine. Cu ajutorul acestei campanii videoclipul tau va ajunge la cat mai multi utilizatori de pe platforma.
  • Reach-Afisari: TikTok va arata reclamele tale cat mai multor persoane pentru a atinge un segment mai mare de public si a-ti face produsul/serviciul mai bine cunoscut pe piata.
  • Conversii: prin algoritmul dupa care este construit, TikTok va rula reclama ta la cine crede ca este dispus sa cumpere. Pentru a face asta, este necesar sa fii pregatit sa ii oferi aplicatiei acces la conversiile website-ului companiei tale.

Acestea sunt doar exemple de campanii pe care le poti derula pe TikTok. Regula de baza ramane ca trebuie sa te raportezi la produsul/serviciul tau in momentul in care iti faci strategia de marketing pentru a nu te izbi de un zid al esecului.

Un fapt, care este demn de mentionat, este ca bugetul minim pe care il poti utiliza pe zi pentru promovarea unei reclame pe TikTok este de 50$. Probabil ti se pare o suma exagerata. Adica nu te condamnam, 50$ pe zi raportat la Leul Romanesc nu suna ca fiind un deal prea bun. Ramai insa cu noi pentru ca avem ceva de spus si in aceasta privinta! 🙂

TikTok iti ofera un bonus de reclama pentru a te putea promova

Asa este, TikTok te ajuta! Aceasta aplicatie iti ofera bonusuri de bun venit pe care nicio alta aplicatie sociala din lume nu le poate egala. Astfel daca esti nou venit in lumea advertisingului pe TikTok, poti primi pana la 2000$ pentru a-ti incepe treaba. Totusi acest bonus se acorda pe etape, in felul acesta primesti bani din nou, in momentul in care ai ramas fara. Iti recomandam sa te asiguri ca primesti acest bonus la deschiderea contului de reclame in TikTok pentru a te putea juca linistit cu banii. Si inca ceva… profita cat mai poti! Odata cu instalarea a mai multor companii pe aceasta platforma si creearea mai multor conturi de reclame acest bonus va scadea considerabil. Profita!!

TikTok-te-plateste

Targetare pe TikTok

Revenim la procesul de targetare. Nu am uitat de asta! Targetarea publicului tinta iti ofera posibilitati de segmentare ale acestuia care cu siguranta te vor ajuta in viitoarele campanii. Chiar daca TikTok nu are inca precizia Facebook in stabilirea publicului tinta, el iti ofera cateva criterii dupa care poti analiza:

  • Tara si oras
  • Sex
  • Limba vorbita
  • Sistem de operare al telefonului mobil
  • Categorii de interese: aici TikTok iti pune la dispozitie 30-40 de categorii din care iti poti segmenta publicul: pasiuni, haine, sporturi etc.
  • Varsta: un lucru interesant este ca poti alege categoria 13-17 ani, categorie de varsta care la Facebook este mai restrictiva, in functie de business.
TikTok-public-tinta

Un ultim aspect de care trebuie sa tii cont pentru a avea succes in TikTok cu reclamele tale este sa iti pui intrebarea daca aceasta aplicatia este potrivita pentru promovarea brand-urilor tale. La urma urmei, ce rost are promovarea daca publicul tau nu e de interes?

Trebuie sa faci o analiza asupra publicului tau tinta si sa te intrebi daca utilizatorii TikTok sunt potriviti in mixul tau de marketing. Trebuie sa observi unde e atentia acestora, daca ar fi interesati de produsul/serviciul tau, daca l-ar recomanda si altora etc. Pana la urma, te adresezi unui public cu varsta cuprinsa intre 13 si 24 de ani. Prin urmare, daca produsul tau se adreseaza persoanelor peste 30 de ani, ar trebui sa iti reconsideri strategia de promovare si sa actionezi pe o alta retea, precum Facebook.

Asadar, un sfat pe care ti-l oferim si cu asta incheiem pe azi: Pay attention to the details!

Acum, intra AICI si creaza-ti un cont de reclame pe TikTok  pentru a explora posibilitatile de promovare.

PS: daca ai orice intrebare legata de promovarea pe TikTok sau orice alta nelamuririe despre taramul magic si misterios al marketingului digital, EVO e aici pentru tine!

Mult spor!

A.Vo

Categorii

Distribuie acest articol:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email